תביעות ביטוח

תביעות ביטוח


כמה פוליסות ביטוח רכשתם?
אנשים משלמים ממיטב כספם עבור מוצרים ביטוחיים ופוליסות שנועדו להגן עליהם מפני ההשלכות הכלכליות הנלוות לפגיעות גוף ורכוש כתוצאה מתאונות ו/או נזק שנגרם להם במסגרת פרוצדורה רפואית.
בקרות מקרה ביטוח, מבוטחים רבים פונים באופן עצמאי לחברת הביטוח כדי לקבל את הפיצויים המגיעים להם מכוח הפוליסות השונות ולמרבה הצער, במרבית המקרים נתקלים בסירוב של חברת הביטוח להכיר בזכויותיהם, החברות השונות מערימות קשיים, בדרישות להמציא מסמכים פעם אחר פעם, חברות הביטוח עורכות בירורים, בדיקות, חקירות, מעכבות את מתן התשלום, מתנערות מאחריות ולבסוף דוחות תביעות ללא כל הצדקה ולעיתים גם מבלי לנמק.
בתוך 30 ימים מקבלת המסמכים הדרושים לבירור התביעה, חייבת המבטחת לשלם למבוטח או למוטב את תגמולי הביטוח, או להודיע להם מפורטות בכתב מדוע אין היא משלמת את מלוא הסכומים להם זכאי המבוטח מכוח הפוליסה.
בהתאם להנחיות המפקח על הביטוח חלה חובה על המבטחת להודיע למבוטח בכתב את מלוא עמדתה בכל הנוגע לעילות תביעתו, וכאשר תביעה נדחית, על המבטחת לפרט את כל נימוקי הדחייה בהזדמנות הראשונה שיש לה. אם לא תעשה כן, נשללת מהמבטחת הזכות להעלות טענה כלשהי בהמשך ניהול ההליכים נגדה.
כך, חברת הביטוח למעשה מחוייבת רק לתשובתה הראשונית ולא תוכל להוסיף עליה.
בקרות מקרה ביטוח ישנה חשיבות מכרעת בפנייה מיידית לעו"ד הבקיא בתביעות ביטוח, שיש לו היכרות עם הפוליסות השונות, בכדי שילווה אותך בדרכך לקבל את הפיצויים המקסימליים אשר מגיעים לך מכל הפוליסות שבבעלותך, אשר היו בתוקף במועד הרלוונטי לקרות המקרה הביטוחי.

התהליך מול חברות הביטוח:


הודעה על מקרה ביטוח- בהתאם לסעיף 22 לחוק חוזה הביטוח, התשמ"א-1981 על המבוטח (או מוטב, במקרה הרלוונטי) להודיע, בכתב ו/או בעל פה, לחברת הביטוח על קרות האירוע.
לאחר שלא ניתן מענה הולם על ידי חברת הביטוח ו/או לא שולמו מלוא הסכומים המגיעים מכוח הפוליסה ו/או חברת הביטוח דחתה את התביעה, עומדת למבוטח הזכות להגיש תביעה משפטית, לשם כך יש לפנות לעו"ד הבקיא בתחום לשם עריכת תביעה מבוססת במסגרתה יתבעו על הסעדים הרלוונטיים.
לאורך כל ניהול ההליך מול חברת הביטוח, חובת המבוטח לשתף פעולה באופן מלא עם חברת הביטוח ו/או נציגים מטעמה, כגון: רופאים, חוקרים, שמאים וכיוצ"ב. 
טוב יעשה המבוטח או המוטב אשר ייוועץ עם עו"ד העוסק בדיני ביטוח לפני כל פגישה ו/או בדיקה שנערכת על ידי נציגי חברת הביטוח, זאת כדי למנוע פגיעה בזכויות המבוטח, לשם מניעת עיוות דין ובכדי לוודא שהמבוטח יקבל את הפיצויים המקסימליים שמגיעים לו בנסיבות המקרה.

 שימו 
לסוגיית ההתיישנות בתביעות פוליסה

תביעת ביטוח שלא הוגשה לבית המשפט תוך שלוש שנים מיום קרות מקרה הביטוח מתיישנת והמבוטח לא יוכל לממש את זכויותיו.
ניתן להאריך את תקופת ההתיישנות על-ידי קבלת הסכמה מפורשת בכתב מהמבטחת המאריכה את תקופת ההתיישנות,
 מלבד זאת לא ניתן להאריך את תקופת ההתיישנות. בהתאם לכך כל משא ומתן עם חברת הביטוח לא יעצור את מירוץ ההתיישנות –
רק תביעה לבית משפט.
חריגים:
  • מבוטח שהוא קטין, רשאי להגיש את תביעתו נגד המבטח עד תום 3 שנים מהגיעו לגיל 18, כלומר עד שימלאו לו 21 שנה.
  • כאשר עובדות התביעה אינן ידועות למבוטח, מסיבות שאינן תלויות בו ושאף בזהירות סבירה לא יכול היה לגלותן, מתחילה תקופת ההתיישנות ביום שבו נודעו לו עובדות אלה. אולם די בכך שנתגלה נזק פיזי כלשהו, על מנת שמרוץ ההתיישנות יחל, אפילו שהראיות לקיום הנזק (כגון חוות דעת רפואית) הגיעו אל המבוטח באיחור.
  • הודאה ברורה וחד משמעית בכתב מצד המבטח בקיום זכות המבוטח בתקופת ההתיישנות ולאחריה תתחיל מחדש את מירוץ ההתיישנות.
  • הטעייה בזהות המבטח יכולה להאריך בנסיבות מסויימות את תקופת הביטוח. כך למשל מבוטח שבוטח בביטוח קבוצתי ופרטי המבטח שניתנו לו היו מוטעים ועל פיהם תבע, הרי שיכול ובית המשפט יאריך את תקופת ההתיישנות למבוטח על מנת שייתבע את המבטח הנכון.
  • בהתאם לסעיף 70 לחוק חוזה הביטוח, תקופת ההתיישנות בביטוחי אחריות אינה מתיישנת כל עוד לא התיישנה תביעת הצד השלישי כנגד המבטחת. יחד עם זאת, משהוגשה נגד המבוטח תביעה על ידי הצד השלישי והמבטחת סירבה לטפל בתביעה, על המבוטח להזדרז ולהגיש מיד הודעה לצד שלישי נגד מבטחתו, שכן מרוץ ההתיישנות בתביעת המבוטח נגד המבטחת מתחיל ביום בו מתחיל מרוץ ההתיישנות של הצד השלישי נגד המבוטח.
  • בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון, כאשר תקופת ההתיישנות מסתיימת בפגרה, נדחה סופה ליום הראשון שלאחר סיום הפגרה.
  • יש לשמור כל מסמך רפואי ותיעוד על הוצאות שהוצאו בגין התאונה, כמו תרופות, עזרים והוצאות נסיעה.
  • אישורי מחלה והודעה על היעדרות מהעבודה.
  • כל תכתובת עם חברת הביטוח.
  • מסמכי הפוליסה
    בכל מקרה מומלץ לא לחתום על כתבי קבלה וסילוק של חברות ביטוח. בשטרי כתב הקבלה והשחרור קיימים נוסחים גורפים, השוללים מכם זכויות אחרות שהמבטחת לא רשאית לבטל ולעיתים אף מבטלים את הביטוח בתום התביעה. לכן, מומלץ להעביר לעיונו של עו"ד העוסק בביטוח כל כתב קבלה המועבר לידיכם.

המלצות ומסמכים שיש לשמור

Contact Us

לבדיקת זכאותך לקבל פיצוי מכוח פוליסה שברשותך
שלחו הודעה ונחזור אליכם בהקדם:


Share by: